Vozeň radu WLABmee špeciálnej stavby je lôžkový, klimatizovaný vozeň určený pre vnútroštátnu a medzinárodnú nočnú dopravu na tratiach s rozchodom 1435m ale i s možnosťou previazania na podvozky s rozchodom 1520mm (smer Bielorusko, Ukrajina, Rusko). Táto séria vozňa bola vyrábaná v roku 1994/1995 v renomovanej nemeckej továrni DVA/Bombardier Görlitz.
Klimatizované lôžkové vozne typu WLABmee majú 10 oddielov – kupé pre cestujúcich, pričom v 1 kupé môžu cestovať 1 – 3 osoby. Kupé vie sprievodca vozňa upraviť na sedenie alebo spanie, nachádza sa v ňom umývadlo s teplou a studenou vodou. Vozeň má maximálnu kapacitu 30 cestujúcich, nachádza sa tu kabína pre stewarda, skladový priestor pre stewarda, 2 samostatné kabíny WC. Maximálna rýchlosť vozňa je 200 km/h. Vozeň spĺňa medzinárodné technické predpisy RIC.
V roku 2015 sa začala táto séria vozňov vo vlastníctve WAGON SERVICE travel modernizovať. Súčasťou redesignu je vybudovanie sprchy pre cestujúcich, nové koberce, nové matrace, nový design skrine vozňa zvonku a stien interiéru. Po redesigne vozeň pôsobí pestro, sviežo, žiari novými farbami, čistotou nielen optickou ale aj skutočnou. Po modernizácii dostali vozne názov WLABmee 200 NG.
Redesign pripravila renomovaná architektonická kancelária Patrika Kotasa z Prahy. Tento známy český dopravný architekt stojí okrem iného aj za farebným riešením českého Pendolina, designom vozňov pražského metra typu M1 alebo niekoľkých pražských električkových zastávok a staníc metra. Niektoré dopravné stavby možno vidieť i v zahraničí, za ktoré Patrik Kotas dostal medzinárodné ocenenia.
Rozchod | 1.435 mm |
Dĺžka vozňa cez nárazníky | 26.400 mm |
Dĺžka vozňa cez čelnú stenu | 26.100 mm |
Vzdialenosť stredov otáčania podvozkov | 18.306 mm |
Vzdialenosť podperných bodov pre zdvíhanie vozňa | 17.000 mm |
Rázvor podvozku | 2.600 mm |
Max. šírka vozňa | 2.870 mm |
Výška vozňa od temena koľajnice | 4.230 mm |
Výška stredov nárazníkov nad TK | 1.060 ± 5 mm |
Priemer styčnej kružnice kolies | 920 + 10 mm |
Obrys vozňa | VI UIC 505-2 |
Vlastná hmotnosť vozňa | 59 t + 5% |
Hmotnosť obsadeného vozňa | 61 t |
Brzdiaca hmotnosť vozňa | |
P | 70 t |
R | 90 t, 97 t |
R + Mg | 130 t |
Maximálna rýchlosť vozňa | 200 km/h |
Maximálny počet lôžok pre cestujúcich | 30 |
Zásobovanie el. energiou RIC | 1000 V 16 2/3 |
- vstupné napätie | 1500 V ~ |
- vstupné napätie | 1500 V = |
- vstupné napätie | 3000 V = |
- vstupné napätie | 3000 V ~ |
Výkon CZE | 49 kW |
Chladiaci výkon klimatizácie | 32 kW |
Brzdový systém, kotúčová brzda, elektromagnetická brzda | KNORR KE-PR-Mg(D) |
Protišmykové zariadenie | KNORR MGS 1.10 |
Premostenie záchrannej brzdy | NBÜ |
Vákuový systém WC | (WC) |
Tlakotesná skriňa | )p( |
Podvozky | GP 200 |